سمپلینگ و پروموشن

اجرای خدمات سمپلینگ و پروموشن

اجرای پروژه های سمپلینگ و پروموشن

ورود روز افزون برندهای مختلف در چرخه رقابت و گسترش بازار رقابتی میان تولیدکنندگان و واردکنندگان ، و نیز با توجه به تغییر ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان ، همواره بحث رقابت ، سمپلینگ معرفی محصول و اثبات کیفیت و لیاقت برند در میان مصرف کنندگان بحث اصلی و حیاطی میان تولیدکنندگان بوده است.

برندهایی که به سرعت اعتبار خود را نزد مشتری افزایش دهند، بسیار قدرتمندتر در کنار سایر برندها ظاهر می‌ شوند و مشتریان را با خود همراه می‌ کنند. یکی از روش هایی که می تواند در این راستا بسیار مفید باشد، سمپلینگ است.

تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبود های شهری وی بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ایجاد شبهه هایی میان انتخاب نوع تبلیغات میان تولیدکنندگان شده است اما برترین روش تبلیغاتی در صنایع غذایی ، روش سمپلینگ و پروموشن محصولات میباشد که نتایج مثبت برندهای بین المللی و داخلی از آزمایش این شیوه تبلیغاتی سندیتی بر موثر بودن آن میباشد.

سمپلینگ چیست ؟

در سمپلینگ یک فرد با ظاهری آراسته و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی که از آن منطقه عبور میکنند را دعوت به تست نمونه ای از محصول میکند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح میکند و او را راغب به خرید محصول میکند و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتری حک میکند.

جهت آشنایی بیشتر با سمپلینگ و مزایای آن کلیک کنید.

هدف از سمپلینگ چیست ؟

بعبارتی دیگر سمپلینگ تبلیغات با استفاده از روش ارتباط مستقیم که امروز به شکلی بسیار وسیع و مداوم توسط شرکت ها و تولیدکننده های جهانی مورد استفاده قرار می گیرد, به عنوان راه حلی کوتاه، مستقیم و بسیار تاثیر گذار شناخته شده است.
سمپلینگ یکی از تکنیک های جدید تبلیغاتی جهت فرهنگ سازی برای ترویج استفاده عموم مردم از محصول مورد نظر و افزایش محبوبیت یک نام و نشان تجاری، درجهت بهره برداری طولانی مدت درآینده ای پیش بینی شده ، همراه است وبه عبارتی ساده تر زمانی که محصول جدید و ناآشنایی به بازارعرضه می شود و یا مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد با ارائه نمونه های کوچکتر ازاین محصول بصورت رایگان و آشنا کردن مردم با مزایای آن محصول، آنها برای خرید تشویق کرده اید.

سمپلینگ یعنی قدرت یک برند که به مخاطب خود نشان می دهد به قدری نسبت به کیفیت محصولاتتان مطمئن هستید که قبل از اینکه مخاطب خرید کند، حاضر هستید نمونه رایگان آن را در اختیارشان قرار دهید.

بنابراین انتخابی صحیح داشته باشید؛ مخاطب را درست انتخاب کنید. سمپل، بازه ای بسیار گسترده دارد و مختص به یک صنف خاص نمی باشد؛ برای یک نوشیدنی، طعم و مزه است؛ برای یک عطر، بو و رایحه است؛ برای یک اسباب بازی، احساس آن است؛ برای یک کالای آرایشی و بهداشتی، تجربه واقعی کوچک شده محصول است.
محصول شما هرچه که می خواهد باشد؛ برای توسعه کسب و کارتان و ایجاد ارتباطی موثر و مثبت با مصرف کننده و افزایش تعداد مشتری های وفادارتان، شک نکنید سمپلینگ قسمت مهمی از مارکتینگ پلن شما خواهد بود.

معمولا محصولاتی که از جانب شرکت ها برای سمپل انتخاب می شود با یکی از اهداف ذیل است:

مزایای سمپلینگ

  • تقویت تصویر برند در ذهن مشتری و افزایش فروش
  • تقویت ارزش محصول نزد مصرف کننده
  • معرفی محصولات و جذب مشتریان جدید
  • جذب دوباره مشتریان از دست رفته
  • پاسخگویی به سؤالات مشتریان ناراضی و کسب رضایت آنها تا حد امکان
  • قدرت نمایی در مقابل رقبا و بازارگرمی
  • راه اندازی تبلیغات کلامی در مورد محصول جدید یا برند
  • فرهنگ سازی استفاده درست از محصول
  • بومی شدن ارتباط بین مصرف کننده و تولیدکننده
  • عدم نیاز به هزینه اولیه از طرف مصرف کننده جهت تست محصول یا تجربه کاربردی آن
  • معرفی محصول در مطلوب ترین حالت (برقراری ارتباط بین ۲ انسان)
  • عدم وجود فاصله زمانی از معرفی تا استفاده
  • تأثیر آنی وقوی جهت خرید کالا
  • امکان پاسخ گویی سریع و بلافاصله به سؤالات اولیه مصرف کننده
  • آفرینش اولین و پایدارترین تأثیر در ذهن مصرف کننده
  • امکان کنترل و چک بازخورد و اطلاعات داده شده به مصرف کننده به صورت مستقیم توسط سمپلر آموزش دیده
  • امکان اصلاح شیوه استفاده نادرست محصول وبازگرداندن مشتریان ازدست رفته

پروموشن چیست ؟

پروموشن چیست؟ پروموشن از لحاظ لغوی به معنای ترویج و پیشبرد است.

پروموشن از لحاظ علم مارکتینگ فعالیتهای هدفمندی است که در مسیر دستیابی به استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت واحد بازاریابی شناخته شده است که برای رسیدن به این اهداف از انواع شیوه های کارآمد نوین،خلاقانه و متفکرانه متناسب با موقعیت فعلی برند برای هدایت مصرف کننده به سمت و سوی استفاده از محصول مورد نظر،ترویج،ترغیب و ایجاد نیاز در مخاطبین استفاده می نمایند.

پروموشن ها گونه های مختلفی دارند و یکی از بهترین آنها که تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش داشته است پروموشن هایی است که همراه با تخفیفات چشمگیر در دوره زمانی مشخص به اجرا درآمده است و پروموتر های شرکت نوین سمپلینگ با آگاه کردن مردم از این شرایط مقطعی و ویژه توانسته اند در پروژه های مختلف افزایش فروش های چشمگیری را به وجود آورند.

پروموشن برای هر سه گروه مختلف توزیع کننده یا عمده فروش،خرده فروشها و مصرف کننده ها در نظر گرفته می شود و برای هر کدام از این گروه ها پروموشن اختصاصی را می توانیم طراحی و تدوین نماییم.

جهت آشنایی بیشتر با پروموشن و مزایای آن کلیک کنید.

مزایا و اهداف پروموشن پروموشن

  • تقویت تصویر ذهنی برند
  • افزایش فروش چشمگیر دوره ای
  • راه اندازی یا لانچ یک محصول جدید در بازار
  • ایجاد ارزش های خاص و ویژه برای برند
  • پیشتازی از رقبا و بدست آوردن مشتری های وفادار
  • فرهنگ سازی کانسپت جدید از محصولات یا خدمات
  • تعامل،توصیف و مذاکره حضوری با خریدار و جذب نظرات،انتقادات و پیشنهادات
  • فراهم سازی امکان فروش و تبلیغات به صورت همزمان با نتایج فوق العاده

 

از طریق پروموشنامکان بهره برداری به هنگام از مناسبت ها،جشنها،روزهای ملی،مسابقات،کارناوال های خاص تبلیغاتی و … به بهترین شکل ممکن فراهم می گردد.

در پروموشن هیچ محدودیتی برای اصناف وجود ندارد

در اجرای پروموشن هیچ محدودیتی برای اصناف مختلف وجود ندارد و برای مثال کاربرد پروموشن را از دیدگاه خودمان در چندین مشاغل مختلف به شرح ذیل آورده ایم :

– پروموشن های مواد غذایی می تواند آگاهی دادن به مصرف کننده بابت خواص محصول،معرفی محصول جدید،اطلاع رسانی قرعه کشی،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و موارد دیگر باشد.

– پروموشن محصولات آرایشی و بهداشتی می تواند ارائه توضیحات محصول و ویژگی های آن،معرفی برند جدید یا محصول جدید از یک برند،اطلاع رسانی و اجرای قرعه کشی،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و یا راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی باشد.

– پروموشن های بانک ها و بیمه ها می تواند معرفی خدمات نوین بانک و بیمه،معرفی طرح های دوره ای در سراسر ایران،گرفتن تارگت های خاص و دوره ای برای بانک ها و بیمه ها و … باشد.

– پروموشن محصولات برقی،خانگی و دکوری می تواند به نمایش گذاشتن مدل های جدید،ارائه توضیحات ویژگی های محصول،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و موارد دیگر باشد.

– پروموشن های محصولات دیجیتالی،صوتی و تصویری از قبیل:موبایل،تبلت،لپ تاب،دوربین،تلویزیون،سینمای خانگی و … می تواند معرفی مدل های جدید،ایجاد ارتباط موثر با مصرف کننده،اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و … باشد.

– اجرای پروموشن خودروها می تواند اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای،ارائه توضیحات ویژگی های خودرو،برند سازی و …. باشد.

– اجرای پروموشن های شرکتهای مخابراتی و اینترنتی و  USSD کدها می تواند آموزش استفاده از یک کد،معرفی طرح های دوره ای،برندسازی و …

– اجرای پروموشن های رستورانها،کافی شاپ ها،آژانس های هواپیمایی،موسسه های آموزشی و ….. بر هر کدام از مشاغل تمامی موارد پیش گفته شده قابل اجرا می باشد.

– پروموشن های معرفی برندهای فرش،مجتمع های تجاری،مجتمع های عظیم اداری،تجاری  و مسکونی و … شامل تمامی موارد اشاره شده می باشند.

چنانچه به موارد فوق توجه نمایید به اثبات این جمله میرسیم که پروموشن ها هیچ محدودیت صنفی ندارند و فقط کافی است که شما بخواهید کسب و کار خود را رونق بخشید و گسترده نمایید و این کار را پروموتر های شرکت فروشراه با برنامه ریزی های منسجم مدیران ارشد شرکت برای شما انجام می دهند.